Merepek Si Kerepek

Saturday, June 7, 2008

Entah le....kena pandai hidup

Last week aku pi interbiu kat satu company...aku dpt dr STAR paper(immediate vacancy)..
gaji masyuk bai...RM1800-2600 post Admin Exec...walaupun bnde ni bukan fields aku..aku try gak...

maka time interview tuh aku wat yg terbaik...biase la, fresh graduate cm aku ni mmg betul2 memerlukan kerja..desperate habis!!

location:mid valley company:Centro 1st.
wooo...tempat dia mmg 1st class...untung seh klu dpt post nie...
dh setel interview tuh aku pun tanye dia cmne nk tau lebih details psl company nie..may ade reference cm website ke, pamphlets ke...tau ape dia ckp?
"ktrg xde website sbb baru nak naik"...(padahal dia ckp dorg wat bussiness E-Commerce)..
aku dh muhskil kat situ...

next day..phone aku bbunyi.."congratss..awak berjaya utk post tuh. esok dtg utk job descriptions"..hati mana yg tak seronok...tapikan aku ni slalu berpandangan serong (salah satu tabiat aku kot)..malam tuh aku cm resah gila babeng..xbleh tido...

pkul 4 pagi aku mengoogled psl company tuh...ni yg aku dpt.:
http://timelyvibes.fotopages.com/

dorg wat forex scamming...dh byk mangsa rupanye...syukur aku xjadi salah sorg dr mereka..
pagi tuh aku cepat report kat 2 organizations aku aku rase related utk wat aduan...
tapi biase la...klu dh birokrasi mmg la susah...(buang masa dan buang kredit je)..

conclusion: nak cari keje kena selidik dlu company tuh..jgn main rentap je..silap kena jadi penghantar dadah(?)...xpun korg bace link kat atas tuh...tapi aku still xpuas hati..kenapa ade gak org yg sebangsat cm dorg..kesian la org2 cm aku ni yg betul2 nk cari keje...

3 comments:

rainz said...

hoh? nape tak join? kang pasni leh tgk muke ko dlm surat kabar..hahah..untung2 front page..hahahah..pape pon naseb ko bek..kan?

P. said...

huh?..ske ek tgk aku kena..
klu menang nombor lain le cite..
hahaampess..lol

kayan said...

bagi la no bro...arinie ada race..hahhahaha beli haram punye
just sms...utng aku bagi ko 20% ok